שביתה בירושלים • פפה אללו לברקת: אתה אשם בשביתה

ניר, זאת לא הדרך שעיר בירה צריכה לעמוד על זכויותיה. אתה יודע שיש דרכים אחרות. אתה מתאר לעצמך ששר הבריאות, בגלל חילוקי דעות על תקציב של משרדו, היה משבית את כל שירותי הבריאות? אבל לאבסורד כזה אתה מביא אותנו בשביתתך
איתי גדסי 5 Comment on שביתה בירושלים • פפה אללו לברקת: אתה אשם בשביתה

אללו: נכון שירושלים מקופחת מבחינה תקצוב ממשלתי. אני, שהייתי יו"ר אגף המקצועי במועצת הפועלים בירושלים, יכול להגיד לך שהדרך בה אתה מוביל היא לא הדרך להצלחה בהתייחסות ראויה לעיר הבירה ירושלים

ניר, זאת לא הדרך שעיר בירה צריכה לעמוד על זכויותיה. אתה יודע שיש דרכים אחרות. אתה מתאר לעצמך ששר הבריאות, בגלל חילוקי דעות על תקציב של משרדו, היה משבית את כל שירותי הבריאות? אבל לאבסורד כזה אתה מביא אותנו בשביתתך
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי ירושלים בהם עובדי עיריית ירושלים, הנהלת ההסתדרות, חברי מועצת העיר, וועדי הורים ואנשי המינהלים הקהילתיים בשכונות מפגינים בשעה זו מול ישיבת הממשלה שנערכה במקום במחאה על כך שמשרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017. משמעות אי העברת התקציב לירושלים : פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר. קודם לכן התקיימו אסיפות מחאה של הגופים השונים באולם מועצת העיר.

החל מהבוקר מושבתים כל שירותי העירייה ברחבי העיר למעט מערכת החינוך, כפי שהחליט מטה המאבק למען ירושלים הכולל את עיריית ירושלים, ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר.

ראש העיר ניר ברקת אמר במהלך ההפגנה כי " זהו יום עצוב בירושלים. לצערי ירושלים לא על סדר היום של האוצר. האוצר דורש מעיריית ירושלים להעלות עוד את הארנונה, ולהכביד עוד את הנטל על תושבי ירושלים שמשלמים את הארנונה הגבוהה ביותר בארץ ולכך לא אתן את ידי.זהו מאבק על עתידה של ירושלים. לא אוותר כי ירושלים חייבת להמשיך ולהתפתח משנה לשנה. אני קורא לשר האוצר להתערב ולסייע לירושלים ולסיים את המשבר. אני קורא לממשלה לסייע לשר האוצר לסייע לירושלים. כי אין ירושלים אחרת.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל ציין כי "זהו מאבק הוא אמיתי וצודק. לא נפסיק עד שלא נקבל את מה שמגיע לעיר ירושלים".

יו"ר ארגון העובדים בירושלים אביחי אברהם אמר כי "החלטת משרד האוצר שלא להעביר את המענקים לעיר ירושלים תפגע בפרנסת כולנו, זהו מאבק על פרנסתנו ועל מקום עבודתנו".

מכתבו של פפה אללו לברקת

ניר שלום,

קיבלתי את המכתב שלך לח"כ משה גפני בנושא "מלחמה על עתידה של ירושלים".

גם בנדון וגם בתוכן המכתב אתה משתמש במילה מלחמה בקשר לירושלים.

אתה כמוני יודע את המשמעות של המילה "מלחמה", ולא נראה לי ראוי להשתמש בה לצורך התקדמות פוליטית שלך.

נכון שירושלים מקופחת מבחינה תקצוב ממשלתי. אני, שהייתי יו"ר אגף המקצועי במועצת הפועלים בירושלים, יכול להגיד לך שהדרך בה אתה מוביל היא לא הדרך להצלחה בהתייחסות ראויה לעיר הבירה ירושלים.

לא מכריזים על מלחמה כפי שאתה מבטא ברגע אחרון. לא היתה לך רק כל השנה אלא 6 שנים בהן אתה מכהן כראש עיר.

לא מכריזים על מלחמה כפי שאתה עושה ללא הזהרה או סנקציות.

אין לך זכות כיחיד להכריז על שביתה בלי לקיים דיון עם המועצה שחייבת לאשר. התקופה של רודנים כבר עברה בהיסטוריה – ואם קיימים, זה לא בביתננו.

השביתה, כפי שהיתה בשנה שעברה, גרמה להוצאות פרסומת ולוגיסטיקה; הוצאות שכספן נחוץ לצורך טיפול בתושבים. השביתה תגרום נזק וסבל לתושבים. השביתה יותר מכל תגרום לייאוש ופגיעה בתדמית של העיר.

אני, כאשר הייתי חבר מועצה, התבטאתי בכך שמשרד האוצר מוותר על ירושלים ופוגע בה. לא מצאתי אצלך אוזן קשבת והתלהבות להתמודד עם הבעיה. מה השתנה היום? אולי זה שאתה חושב להתמודד בכנסת ברשימת ליכוד נותן לך את ההרגשה שהכל יכול?

אינני מערער על חלק מהנתונים במכתבך, אבל אינני חושב שזאת הדרך לפתור את המצוקה של העיר. דרך אגב, כאשר נודע לנו שירושלים ירדה השנה בדירוג הכללי-חברתי מסוציו-אקונומי 4 ל-3, בתקשורת הופיע שאתה קיבלת את הנתון זה בשמחה, וטענת שאז הממשלה צריכה לתמוך יותר בירושלים. לי כאב לשמוע שירושלים התדרדרה בדירוג, ובמקום לשמוח הייתי מצפה שאתה תכנס את הדרג המקצועי והמועצה כדי למצוא את הדרך לשפר את המצב הכלכלי של התושבים – ולא רק דרך הממשלה. אתה יודע טוב מאוד שיכולים לחסוך הרבה הוצאות על מותרות ובזבוז.

אני הייתי מתחיל תכנית הבראה מרצון והסכם עם ארגון העובדים (כפי שעשה קודמך אורי לופוליאנסקי).

נראה לי, ש-7000 עובדים ועוד 3000 עובדי כוח אדם מוגזם ולא מתאים לעירייה ענייה.

מה שאתה עושה בפנייתך ליו"ר וועדת כספים בכנסת, זה דמגוגיה.

הממשלה לא מחייבת רק את ירושלים להנחות בארנונה. הקריטריונים הם ארציים ושווים לכל הערים.

ניר, אני מציע לך: תתחיל להכין תכנית הבראה כללית, לא רק של כוח אדם, אלא של כל ההוצאות העירוניות. תעשה את זה יחד עם מועצת העיר ועם הדרג המקצועי. אח"כ אני בטוח שלממשלה תהיה אוזן קשבת ותראה שהבקשה היא לא נושא אישי שלך אלא של ירושלים.

בכל זאת, השביתה יצאה לדרך, ולא ראיתי שביתה שבאה להעניש את התושבים, העיר והעירייה על חשבון אמביציה פוליטית של ראש העיר.

ניר, זאת לא הדרך שעיר בירה צריכה לעמוד על זכויותיה. אתה יודע שיש דרכים אחרות. אתה מתאר לעצמך ששר הבריאות, בגלל חילוקי דעות על תקציב של משרדו, היה משבית את כל שירותי הבריאות? אבל לאבסורד כזה אתה מביא אותנו בשביתתך.

התושבים יודעים מה שקורה בעירייה, והשביתה שלך תהפוך לבומרנג לפרטנזיות הפוליטיות שלך.

במכתבך לאוצר אתה טוען שבירת ישראל עומדת בפני משבר חמור העלול להביא לקריסה כללית.

אני מצטער מאוד, הקריסה כבר מתרחשת ואתה אשם בכך.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אופס…סרט של נמואל בכתבה על ירושלים?

  2. 3

    נטפרי חסם כל הכבוד! האתר היחיד עם הסינון הבטוח ביותר!!!!!!!!!!!